My Wedding

Monday, January 17, 2011

viral fever...

salam all...

i just have to share my first experience demam while pregnant...



well it all started last week, my family was going to move out from our house.... I only had one job to do, help jaga my anak-anak sedara (yang all baru nak sihat alhamdulillah from a viral fever), so yg can pack pack rumah..of course i cannot tolong pack, takut if angkat2 berat, nanti lagi susah....

tapi Allah swt had other plans...i fell sick....first it started with runny nose, lepas tu sore throat..from sore throat of course it's an infection, so i started having fever....lepas tu, from sore throat it started my athma(lelah), dahlah first time demam masa pregnant, terus dapat fever and lelah the same time...(i berjangkit from my anak sedara, he got it masa he went to tadika, heish musim2 sekolah baru start, always byk demam-demam)..masa ni, nak jalan2 tak larat because fever, nak baring tak selesa becase lelah (susah nak nafas). and the worst part Habib was outstation for 5 days, ahad baru balik...

sedih sgt masa ni, because of that, i tak boleh tolong jaga my anak2 sedara, and it was so difficult for family..i feel sooooo bad....

but alhamdulillah now i"m feeling so much better now...alhamdulillah Habib balik safely, straight away took care of me..hehee...

on the other hand,  i"m entering my 8th month alhamdulillah... look at the picture below..my tummy dah turun kan??...and i think it got smaller...maybe my body is retaining less water now...but my face stilll booolllat sgt...

7 comments:

papaYA said...

Take good care of yourself dear.. :)

Suzie said...

I'm down with sore/itch throat n cough...sgt susah nak tido waktu mlm,ni pun 1st time i sakit during pregnant

sgt mencabar but alhamdulillah lalu juga dgn tabah

Sabsabby said...

yaya: thank you dear...

suzie: now i faham kenapala syurga tu di bawah tapak kaki ibu...pengorbanan dia start dari mengandung lagi...now i dah besar badak pun still carik my mum for anything..hehee...

cik senah said...

hurmm.. jaga diri dan kandungan elok2 nohh.. cik senah doakan yg terbaik utk sab.. semoga proses kelahiran berlaku dengan mudah tanpa komplikasi.. (aminnn..)

p.s : hurmmm.. baca kisah bakal2 ibu niee..buat cik senah teringin melaluinya jugakk.. hehe (doakan cik senah nohh.. - my big day 11/11/11.. hehe - umoq pun dah 30 bln 2 nie.. mmg tak leh tangguh2 lagik utk dapatkan 1st baby...)

Suzie said...

me too,everytime ada musykil mmg akan direct call my mom...i rasa lg secured tanya mak sendiri,even nak mkn pape mesti call tanya boleh atau tak mkn this n that

get well soon to u too sab
i minum air asam jawa je ni,dok buat sendiri from pure asam jawa

Little BlueBird said...

Bila baby shower??hehehehe..

Rachel said...

Nin Jiom Pei Pa Koa (ninjiom-hk.cwahi.net) may be another choice. i know alot of people use it, its also non alcoholic, though it's effectiveness is not as good as alcohol based cough medicine, but it's still good to use on not so serious sore throat.